Leptospirosis #1

Leptospirosis cases in Malaysia.

  • 18 year old male died of pulmonary hemorhage. Had fever , headache and body aches on March 26, went to ICU March 31. He had persistent fever, abdominal pain, and vomiting and died on 1st April.
  • Dx: Blood & CSF culture, leptospirae in urine in 2nd week, IgM in blood end of 1st wee, MAT test 4x rises,
  • Rx: Doxycycline for mild, penicillin iv or erythromycin iv for severe
  • Comp: hepatorenal failure.

<Kumar & Clarks>

  • CF: Bacteraemic leptospirosis( fever, weakness, muscle pain, myalgia), Aspetic meningitis, icteric leptospirosis ( fever, haemorrhages, jaundice and renal impairment), thrompocytopenia, deep jaundice, oliguira, albumin, blood and cast in urine. Pulmonary syndrome ( haemoptysis, patchy lung infiltrate cxr,total bilateral lung consolidation. CSF shows moderately elevated protein,normal glucose.prolonged prothrombin. Blood shows polymorphonuclear leucocytosis,thrombocytopenia, elevated creatine kinase.
  • Dx: Blood CS taken before 10th day of illness likely positive,leptospiraes appear in urine during second week of illness. Microscopic Agglutination Test (MAT) used show elevated IgM 4x used in 1st week. DNA leptospira detected by PCR done in early symptomatic case.
  • Rx: Monitor for renal failure, blood transfusion for heamorrhage, self limitng case ? mostly. Treated with oral doxycycline (100mg 12hourlyfor 1 week) or iv penicillin 900mg 6hourlyfor1week. or ceftriaxone iv  1g daily.

<Davidsons>

 

Advertisements

Happy New Year 2016

Just short for today. 

It has been raining heavily since last night. I kept waking up from sleeping. Dunno why, but i should’ve at lesst say my prayer instead of sleeping into back again. 
Gotta go.
Bai. 
p/s: Finally i got to enter the wordpress account after so much hussle. Next time, jot down the password and username somewhere. 😲

SEBULAN JE LAGI

Assalamualaikum,  hari ni genap setahun aku dah kerja jadi intern kat sini. Semuanya baik-baik belaka. 

Kalaupun ada kisah yang tak berapa nak seronok aku kena letak tepi supaya aku ambil iktibar. 

Alhamdulillah, apa yang aku lalui selama  hampir 7 tahun kat sini bakal aku tinggalkan jadi kenangan. Semoga usaha doa dan tawakkal aku di redhai Allah. 

Semoga dosa-dosa yang aku sengaja dan tidak sengaja Allah ampunkan. Dosa-dosa kerana malas dan culasnya aku selaku pemegang tanggungjawab kepada Negara,Islam ,keluargaku dan diriku sendiri. 
#diaritabibbatunhawa 

My Medik Life

 

This is my daily life. True story.

wake up 5am feeling fresh.
Go to class by college bus.
Hardly paying attention in class.
Or dozing in front bench. Aha !  ( Not even  once  get caught..hihi)
During clinical postings most of the time,i’m sooooooooooooooo bluurrrrrrr…
Yahuuuu!!! Its time for lunch!!!

Finally i can have biriyani or  bun or some Indianised noodles!!!

At last, can go home after tiring day.
Went home happily at 3.30pm
Minum petang.
Kenyang nyerrrr….dah dinner…
Lalala.. layang radio sinar fm.
Bersukan dalam bilik. India terlalu berdebu. Kita skipping aje…Hehe.
Ahhhh…bestnyerrr
Its night and its cool
Study!!!
Tried,try,trying,will try to resist lappy and internet!
Tired so much.. ..I slept at 10pm. If not watching any movies or FBing…
My favourite hobby.

Daripada Abu Hurairah r.a berkata:

Rasulullah s.a.w bersabda :

“Tuntutlah ilmu dengan bersungguh-sungguh, 

dan tentu telah bersama ilmu itu akan

ketenteraman dan kewibawaan.

Dan hendaklah kamu bersifat

tawadhuk bagi guru yang kamu

belajar kepadanya”.

Hadis Riwayat At Tabrani

love medicine !!!

Alhamdulillah….

Bismillahirrahmanirrahim….

Allah, terima kasih kerana beri aku banyak sangat nikmat.

Ya Allah, terima kasih kerana Kau beri aku sihat.

Ya Allah, terima kasih kerana Kau beri aku keluarga,ibu ayah dan adik-adik.

Ya Allah terima kasih kerana Kau beri aku peluang hidup serba cukup.

Ada pelajaran, ada biasiswa, ada kawan baik-baik.

Semuanya aku ada.

Aku dapat semua.

Tapi, kenapa lah aku rasa hatiku makin jauh?